Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου)

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, όλες οι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Χωριστής πραγματοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίησης των παιδιών.

Ορισμένες από τις Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:

Θολή όραση: Προβάλλεται ένα πυκνογραμμένο έγγραφο Word, έχοντας θέσει τον προβολέα εκτός εστίασης, ώστε η προβολή να είναι θολή και οι λέξεις να μην είναι εύκολα αναγνώσιμες. 

Άτομο με τύφλωση και οδηγός: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Ένας ανέλαβε τον ρόλο του τυφλού ατόμου και ένας τον ρόλο του οδηγούσε διαμορφωμένο χώρο με φυσικά εμπόδια. Ο οδηγός βοηθάει τον τυφλό μαθητή να μπει και να κινηθεί μέσα στο χώρο, χωρίς να προσκρούσει στα εμπόδια, περιγράφοντας το χώρο και προσφέροντας τον βραχίονά του για φυσική καθοδήγηση.

Διάβασμα χειλιών: Χωρισμένοι σε ζυγάρια πήραν ένα χαρτί με κείμενο της επιλογής τους. Ο μαθητής με το κείμενο διαβάζει χωρίς όμως να βγάζει ήχο. Ο άλλος μαθητής προσπαθεί να διαβάσει τα χείλη του συμμαθητή του και να καταλάβει τι λέει.

Με το ένα χέρι: Τα παιδιά προσπάθησαν να κάνουν τις παρακάτω δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι: Δέσιμο κορδονιών, Άνοιγμα συσκευασίας καραμέλας, Άνοιγμα βάζου με βιδωτό καπάκι, Μοίρασμα τετραδίων.

Ανάγνωση βιβλίου: “Φίλοι; Φως Φανάρι!”  της Φραντζέσκας Αλεξοπούλου – Πετράκη.

Προβολή βίντεο:

Μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων για κάθε μορφή αναπηρίας, ακολούθησε συζήτηση μέσα στην τάξη. Τα παιδιά μοιράστηκαν τα συναισθήματά τους, περιγράφοντας πώς ένιωσαν και πόσο δυσκολεύτηκαν στις δοκιμασίες. Τόνισαν ότι μέσα από την εμπειρία κατανόησαν καλύτερα τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και πρότειναν τρόπους στήριξης, όπως η υπομονή, η κατανόηση, η προσφορά βοήθειας όταν χρειάζεται και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου όλοι νιώθουν αποδεκτοί και ισότιμοι!

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Δράσεις τάξεων και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.